Dá sa marketingom nahradiť všetko?

Daily Story

Dá sa marketingom nahradiť všetko?

POLITICKÝ MARKETING
31. januára 2023

Zdá sa, že na Slovensku áno. V krajine, kde 25% ľudí uverilo tomu, že v zoštátnenej vile bývalého ministra budú tráviť letné prázdniny na francúzskej riviére, to láka k „pekelne nízko visiacim plodom“. Predávaš nudný tovar? Predávaš zlý produkt? Okrem Teba nikto neverí, že robíš niečo jedinečné? Nemáš obsah pre svoju politickú stranu? Nevadí, urob dobrý marketing a bude to fungovať.

Bude, ale krátko – dodávam ja. V marketingu sa pohybujem už tretie desaťročie a niektoré veci sa nemenia. Zmenil sa akurát pomer – kým v dobrých časoch marketing tvoril 25% snahy, teraz je to len a len o marketingu miestami až na 100%. Som marketér, malo by ma to tešiť. Ale neteší. Lebo je to easy, visí to nízko, netreba sa moc snažiť a veľkú časť práce už urobí umelá inteligencia, resp. algoritmy. A presne tieto lenivé, nenáročné postupy, absencia nutnosti vymýšľať, rozmýšľať, tvoriť z nás na konci dňa robí sklamaných občanov, zákazníkov a v neposlednom rade voličov.

Zvolebnieva sa, tak telefóny drnčia viacej. Obávam sa, že to zas a znova bude v prvom rade o marketingu. O tom, kto lepšie predá často prázdne schránky. Kto krajšie odfotí a vyfarbí neznámych ľudí zo schodov a ulíc na volebných plagátoch. Nebude súťaž programov, ale kreativity a marketingovej originality.

A vtedy, keď príde reč na riešenia, alebo riadenie krajiny, zdravotníctva, školstva budeme sklamaní, nahnevaní a rozčarovaní. Lebo nech to znie akokoľvek hrozivo – voľby sú hry. Na chlieb niet času. Sú hrou o moc a osobné ambície.

Žijeme dobu, kde niet času na volebné programy, na hľadanie kvality, na presadzovanie dobrých riešení. Ak ich nebudeme chcieť vidieť pred voľbami, tak po voľbách na ne budeme zbytočne čakať.

Čakáme na spasiteľa. Myslím teraz politického. Ten je určite niekde medzi nami. Je slušný, skromný, ide mu o skutočne o Slovensko. Nie je 100%-ný, ale najlepší z možného.  Je však normálny a tým pádom nudný. Ťažko sa dostáva na pódium.

Ak chceme konečne normálnych politikov a skutočnú politiku tak ho hľadajme. Stojí to za námahu. Kvôli nám, kvôli tejto krajine a kvôli našim deťom. Na toto hľadanie a nájdenie vymyslime dobrú marketingovú stratégiu. Všetci stratégovia a marketéri. Cirkusu bolo dosť.